Een winkel een eigen karakter geven

Een winkel een eigen karakter geven

Jumbo Foodmarkt

Nederland

Ontdek hoe duurzame supermarktverlichting de winkelervaring bij Jumbo verbetert.

We hebben alle registers opengetrokken om onze hele winkel duurzaam te maken. Op verlichtingsgebied wilden we alleen genoegen nemen met het allerbeste. De verlichting moest dynamisch, sfeervol, subtiel en energiezuiging zijn. We hebben de perfecte verlichtingspartner gevonden in Philips, naar onze mening verreweg de meest ervaren, betrouwbare en innovatieve partner die er is.
- Herman Beldman, manager ontwikkeling technisch format bij Jumbo Supermarkets
Philips lighting verlicht de vleeswaren zo, dat de versheid direct opvalt in de Jumbo Foodmarkt, Nederland
Philips lighting verlicht de vis zo, dat de versheid direct opvalt in de Jumbo Foodmarkt, Nederland
Het restaurant van de supermarkt, verlicht met moderne LED-verlichting van Philips

De uitdaging van de klant

De Jumbo Foodmarkt in Breda is een schitterend voorbeeld van een moderne detailhandel. De winkel heeft een oppervlak van 6000 m2 en biedt de klant met 35.000 producten het meest uitgebreide assortiment in Nederland. Hoe zou Philips het duurzaamheidskarakter in de winkel kunnen introduceren?

De juiste verlichting

Winkelen bij Jumbo is een belevenis. De versmarkt voert het meest uitgebreide assortiment producten in Nederland, en omvat ook een chocolaterie, een bakkerij, een koffiebrander en een café. Het management was op zoek naar een verlichtingsoplossing die duurzaam zou zijn en de winkel een uniek karakter zou geven. Een bijzondere uitdaging was de verlichting van het decor, waarin gebruikgemaakt wordt van elementen uit het buitenmilieu, zoals bakstenen en houten wegwijzers. Het was duidelijk dat kunstlicht hier niet zou werken.

Een LED-concept was het antwoord. Onze armaturen van de nieuwe generatie geven licht dat aanvoelt als daglicht, zodat de klant het gevoel krijgt dat hij op de markt loopt. Maxos LED is gebruikt in de paden met kruidenierswaren, waar de klanten behoefte hebben aan een duidelijke bewegwijzering. StyliD is gebruikt om productgroepen te markeren en de aandacht te vestigen op displays met speciale aanbiedingen.

Bij de kassa's en de in- en uitgangen werden LuxSpace-downlights toegepast voor goede zichtbaarheid voor de medewerkers en om ervoor te zorgen dat de klanten zich comfortabel voelen tot en met het moment dat ze de winkel verlaten. Voor de algemene verlichting zijn ExactEffect-lampen gebruikt die de winkelervaring optimaliseren met een gastvrije, zachte gloed. In de delicatessensectie verlichten speciaal ontworpen StyliD Rose-lampen de vleeswaren zonder de geringste verkleuring.

Alle doelen zijn gerealiseerd: het nieuwe verlichtingsconcept geeft de winkel een uniek karakter en doet de producten er nog aantrekkelijker uitzien. Bovendien verbruikt de LED-verlichting 25% minder energie dan die van andere Jumbo-winkels en is er minder onderhoud nodig.

Leer meer over onze systemen voor supermarktverlichting

Een duurzaamsysteem introduceren

Introducing a sustainable system

Het team

Jumbo-supermarkten

De klant

Gerelateerde cases

Albert Heijn XL

Lichtplan van Philips zet Albert Heijn XL in Eindhoven in een compleet nieuw licht en maakt van winkelen een unieke, kleurrijke belevenis.

Praxis en Brico kiezen voor Light as a Service

70% minder energiekosten - Met Light as a Service kiest Maxeda, moederorganisatie Praxis en Brico, voor duurzaamheid en een nog mooiere winkelbeleving bij ruim 120 filialen.

Bekijk alle mogelijkheden op het gebied van supermarkten en grote winkelketens.