De optimale

klantbeleving

Carrefour
Lille, Frankrijk


Carrefour maakt gebruik van het Philips' Indoor Positioning systeem. De op LED's gebaseerde locatiebepaling transformeert hierdoor de winkelbeleving voor haar klanten.

We werken
met Philips

om energie te besparen en we wilden een nieuw systeem testen in Carrefour Lille om verder te gaan dan alleen de winkel verlichten. Wij hebben de focus gelegd op het specialiseren en lokaliseren van onze aanbiedingen."

 

- Céline Martin, directeur Commerciële Modellen en Innovaties

Uitdaging van de klant

 

Opgericht in 1959, de Franse retailgigant Carrefour omspant nu de hele wereld met 10.800 winkels in 33 landen.

 

Altijd bezig met het verbeteren van de klanttevredenheid, Carrefour voerde een onderzoek uit met hun klanten om meer over hun winkelervaringen te leren. Het onderzoek toonde aan dat de klanten in staat willen zijn om producten gemakkelijker te vinden. Het lokaliseren van items in een winkel met 200 producten is niet zo’n probleem, maar het kan moeilijk worden in een grote winkel met wel duizenden items.!

Het juiste systeem

 

Carrefour installeerde het Philips Indoor Positioning systeem toen zij haar hypermarkt in het winkelcentrum Euralille in Lille renoveerden. Het systeem stelt klanten in staat om actie producten in de winkel te vinden met behulp van een speciaal ontworpen smartphone app.

 

 

Céline Martin: "Het belangrijkste voordeel van deze nieuwe toepassing is dat de klant een ​​boodschappenlijstje met promoties kan creëren. En wanneer je aankomt in de winkel kunt u alle producten die u kiest lokaliseren.“

 

 

 

Vanwege de energie-efficiëntie is de LED-oplossing een uitstekende pasvorm voor Carrefour, die zich inzet voor duurzaamheid. Het bedrijf heeft het voornemen om in 2020 het totale energieverbruik te verminderen met 30% en de CO2-uitstoot met 40%. Deze soort lichtoplossingen helpen bij deze doelstelling, namelijk vermindering van het energieverbruik met 50% ten opzichte van het vorige systeem.

 

 

Afgezien van de energie-efficiëntie en uitstekende verlichting biedt het Indoor Positioning systeem een innovatieve nieuwe manier voor Carrefour om superieure klantenservice te leveren in haar winkels. Het systeem is flexibel en toekomst vast, waardoor het Carrefour extra functies kan bieden in de toekomst als ze leren van hun ervaringen in Lille.

 

Leer meer over supermarkt verlichting van Philips

Carrefour installeerde het Philips Indoor Positioning systeem toen zij haar hypermarkt in het winkelcentrum Euralille in Lille renoveerden. Het systeem stelt klanten in staat om actie producten in de winkel te vinden met behulp van een speciaal ontworpen smartphone app.

 

 

Céline Martin: "Het belangrijkste voordeel van deze nieuwe toepassing is dat de klant een ​​boodschappenlijstje met promoties kan creëren. En wanneer je aankomt in de winkel kunt u alle producten die u kiest lokaliseren.“

 

 

 

 

Vanwege de energie-efficiëntie is de LED-oplossing een uitstekende pasvorm voor Carrefour, die zich inzet voor duurzaamheid. Het bedrijf heeft het voornemen om in 2020 het totale energieverbruik te verminderen met 30% en de CO2-uitstoot met 40%. Deze soort lichtoplossingen helpen bij deze doelstelling, namelijk vermindering van het energieverbruik met 50% ten opzichte van het vorige systeem.

 

 

Afgezien van de energie-efficiëntie en uitstekende verlichting biedt het Indoor Positioning systeem een innovatieve nieuwe manier voor Carrefour om superieure klantenservice te leveren in haar winkels. Het systeem is flexibel en toekomst vast, waardoor het Carrefour extra functies kan bieden in de toekomst als ze leren van hun ervaringen in Lille.

Carrefour installeerde het Philips Indoor Positioning systeem toen zij haar hypermarkt in het winkelcentrum Euralille in Lille renoveerden. Het systeem stelt klanten in staat om actie producten in de winkel te vinden met behulp van een speciaal ontworpen smartphone app.

 

 

Céline Martin: "Het belangrijkste voordeel van deze nieuwe toepassing is dat de klant een ​​boodschappenlijstje met promoties kan creëren. En wanneer je aankomt in de winkel kunt u alle producten die u kiest lokaliseren.“

 

 

 

 

Vanwege de energie-efficiëntie is de LED-oplossing een uitstekende pasvorm voor Carrefour, die zich inzet voor duurzaamheid. Het bedrijf heeft het voornemen om in 2020 het totale energieverbruik te verminderen met 30% en de CO2-uitstoot met 40%. Deze soort lichtoplossingen helpen bij deze doelstelling, namelijk vermindering van het energieverbruik met 50% ten opzichte van het vorige systeem.

 

 

Afgezien van de energie-efficiëntie en uitstekende verlichting biedt het Indoor Positioning systeem een innovatieve nieuwe manier voor Carrefour om superieure klantenservice te leveren in haar winkels. Het systeem is flexibel en toekomst vast, waardoor het Carrefour extra functies kan bieden in de toekomst als ze leren van hun ervaringen in Lille.

Indoor Positioning

 

Met het Philips Indoor Positioning systeem, kunnen retailers nu genieten van directe, real-time, tot op minder dan een halve meter nauwkeurige positiebepaling en oriëntering. Simpelweg door gebruik te maken van de Philips energie-efficiënte LED-verlichting.

 

Lees meer

Gerelateerde cases

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief 

 

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van nieuws, producten en promoties.

 

Inschrijven nieuwsbrief

You are now visiting our Global professional lighting website, visit your local website by going to the USA website