U bezoekt momenteel de website van Philips lighting. Er is een gelokaliseerde versie voor u beschikbaar.
Suggesties

    Samenwerking leidt tot
    nieuwe winkelervaring 

    Shell-gemakswinkel,
    Rijswijk, Nederland 

     

    Ondanks de groei van e-commerce vinden de meeste verkopen in de detailhandel nog steeds plaats in winkels. En in het geval van benzinestations is de rol van de winkel nog belangrijker, met slechts vier minuten om klanten te vermaken, te inspireren, aan zich te binden en te informeren.

    Shell-gemakswinkel, Rijswijk, Nederland

    Ik vind het heel verfrissend dat
    Philips

    aandacht heeft voor de zakelijke kant van verlichting. Want alles wat we in dienst van de klant doen, moet leiden tot een duurzaam en winstgevend resultaat.”

     

    - Ewout Rooda, Manager Convenience Retail Benelux & France, Shell

    Klanten prikkelen

     

    Winkelgedrag en de uiteindelijke keuze van klanten worden bepaald door een combinatie van waarneming en emotionele respons; het is daarom belangrijk dat een winkelomgeving meerdere zintuigen aanspreekt. En verlichting speelt daarbij een belangrijke rol. Shell wilde de mogelijkheden van verlichting onderzoeken, zoals de invloed ervan op klantgedrag en hoe het de winkelervaring kan verbeteren.

    De juiste verlichting

     

    LED-verlichting is energiezuinig en duurzaam, dus de keuze lag voor de hand. Maar LED-verlichting heeft veel meer te bieden. Shell heeft inzicht gekregen in de koopvoorkeuren op specifieke momenten van de dag, waardoor ze de indeling van de winkel en de productpresentatie konden optimaliseren. De dynamische lichtinstellingen, aangepast aan het moment van de dag, genereerden extra verkeer naar bepaalde productcategorieën, zo bleek. Daarnaast werd de presentatie van producten verbeterd. Klanten oordeelden positief over de uitstraling van de producten en de sfeer in de winkel bij de gekozen verlichtingssmaken en -recepten. Daarnaast noemden klanten het toegenomen gevoel van veiligheid, vooral 's avonds en 's nachts. En tot slot had het personeel minder last van vermoeide ogen en moeheid.

    De belangrijkste voordelen van de installatie

    Inzicht in koopvoorkeuren op specifieke momenten van de dag
    Meer verkeer naar speciaal belichte productcategorieën gedurende de dag
    Verbeterde uitstraling van de uitgestalde producten

    Klanten voelen zich veiliger

     

     

    Uitstekende lichtkwaliteit en geoptimaliseerde productpresentatie

    Het team

    Klant

    Shell 

    Gerelateerde cases