U bezoekt momenteel de website van Philips lighting. Er is een gelokaliseerde versie voor u beschikbaar.
Suggesties

    Trek de aandacht; licht verleidt!

     

    Door Ruud Bagen, Lighting Designer Signify


    Als ik aan het werk ben, sta ik telkens weer versteld van de impact die verlichting heeft. Er zijn zoveel factoren die door verlichting kunnen worden beïnvloed. Reflectie, ruimtelijke vorm, kleur, architectuur; met goede verlichting komt elke ruimte tot leven.

    Hoe installeer je een spot? | Philips Lighting

    Benieuwd wat Ruud voor uw fashion store kan betekenen?

    Grijp nu je kans en doe mee aan de gratis tailor made lichtconcept actie voor uw winkel t.w.v. €4000,-Ga naar de actiepagina en laat je gegevens achter.

    Vergelijk me met een chef-kok. Ik gebruik ingrediënten om een fantastische maaltijd te maken. Daarbij gebruik ik kleuren, lichtniveaus, brede bundels, smalle bundels, noem maar op. Evengoed gebruik ik dezelfde bestanddelen ook voor een heel ander gerecht. Om een uitgebalanceerd lichtontwerp voor een winkel te maken, wil ik veel van de klant weten. Bijvoorbeeld welke kleuren en materialen er voor de inrichting worden gebruikt. Een houten tafel vraagt om andere verlichting dan een tafel met een glazen tafelblad. Dat geldt ook voor de vloer: liggen er moderne tegels of is er klassieke vloerbedekking? Voor een moderne winkel maak ik een ander lichtconcept dan voor een klassiek ingerichte winkel. Met het juiste licht op de juiste plek sluit ik precies aan bij de winkelformule, en zelfs bij de winkelrouting. Zo zorg ik ervoor dat de aandacht in de winkel eerst naar de nieuwe collectie uitgaat en pas daarna naar de aanbiedingen, of andersom.
    De etalage is je onderscheidende visitekaartje"

      Prettige verlichting zorgt voor positieve ‘scan’

     

    Ik werk met talloze lichtrecepten. Ook voor fashion is er een recept. Hiermee komen kledingkleuren optimaal tot hun recht. Het verschil met traditionele verlichting is enorm. Consumenten scannen bij binnenkomst een winkel. Hoe groot is de ruimte en hoe diep? Mensen vragen zich onbewust altijd af hoe een ruimte aanvoelt. Is dat gevoel niet prettig, dan kan het gebeuren dat ze de winkel verlaten. Zorg er dus voor dat die scan goed uitpakt, door op de juiste plaatsen verlichting aan te brengen.

      Goed uitrichten is het halve werk

     

    Het klinkt als een open deur, maar het is zaak om spots op de juiste wijze uit te richten. Dat wil zeggen: gericht op de juiste plek. Helaas maak ik vaak mee dat deze laatste schakel in het ontwerpproces niet best is uitgevoerd, en dat het resultaat tegenvalt. Verlichting uitrichten volgens het lichtrecept is vakwerk. Signify biedt deze service, zodat klanten ervan verzekerd zijn dat het lichtconcept ook écht wordt uitgevoerd.

      Verlichte etalage als aandachttrekker

     

    Mijn werk draait eigenlijk maar om één ding: zoveel mogelijk mensen naar binnen trekken, en zorgen dat ze zo lang mogelijk blijven. Een goed verlichte etalage is hiervoor hét visitekaartje. Het is dan bijvoorbeeld belangrijk om weten hoe een etalage precies ligt; op het zuiden, of juist op het noorden. Is die etalage eenmaal goed uitgelicht, zorg dan dat hier iets gebeurt, iets beweegt. Zo onderscheid je je als retailer. Signify helpt met verlichtingsconcepten die etalages tot leven wekken, zodat ze al van afstand aandacht trekken en verleiden. Want verleiden, daar gaat het uiteindelijk om!

    Benieuwd wat verlichting kan betekenen voor de winkelforumule van uw modewinkel en de binding met klanten? Bekijk dan ook de video en blog van Lighting Designer Wibeke Vandevelde-Pollé.