Meer merken van

De toekomst van retail:

met scenarioplanning de mogelijkheden ontdekken

Wat staat u te wachten in uw
winkel?


Tegenwoordig wordt 60% van het winkelen digitaal beïnvloed. Een golf van digitale disruptie begon met online winkelen, slimme toestellen en apps. Maar dit is nog maar het begin. Technologische ontwikkelingen zoals virtual en augmented reality, drones en 3D-printen beloven een complete transformatie van het winkelen zoals we dat nu kennen. Maar hoe zal die transformatie eruit zien?

 

Om deze vraag te beantwoorden, hebben we met scenarioplanning een rapport samengesteld. Scenarioplanning is een manier om u voor te bereiden op een onzekere toekomst. De basis zijn uitdagende hypothesen en het ontwikkelen van meerdere plausibele visies over mogelijke ontwikkelingen.

 

Deze oefening werd geïnspireerd door retailkennis verzameld uit interviews, onderzoek en datagestuurde inzichten. Het begon met één vraag: hoe zal winkelen er de komende jaren uitzien? Van daaruit identificeerden en valideerden we de belangrijkste trends en drijfveren en gingen we na welke invloed ze zouden uitoefenen op de toekomst van retail.

 

digital, retail, instore, shopping, insight
shopping, trends, insight, knowledge

"De fysieke beleving is verre van achterhaald en zal verder evolueren om de verwachtingen van shoppers naar nieuwe hoogtepunten te leiden en nog meer hun hart te veroveren."
 

Parik Chopra, Segmentleider Detailhandel en Horeca, Philips Lighting

Vier toekomstscenario’s voor de retail


Het rapport beschrijft in detail vier toekomstscenario’s voor de retail en gaat dieper in op de bepalende trends. Leuk, meeslepend en zintuiglijk: elk scenario is totaal anders dan wat we vandaag kennen.
local shopping, community, hub, high street

Lokaal verankerd: een levendig centrum voor de gemeenschap


Winkels in de hoofdstraat kopen en stockeren lokale goederen, worden gerund door bekende vriendelijke handelaars en zijn mee in handen van de gemeenschap.
experiential retail, customer loyalty, shopper lifestyle

Gericht op beleving: grote merken creëren grote belevingen


Merken bevorderen klantenloyaliteit en gegevensuitwisseling door in de winkel ervaringen te personaliseren op basis van de levensstijl van de klanten en door beloningen aan te bieden, waardoor ze offline worden gehaald.
smart homes, convenience, routine, purchase

Geautomatiseerd: gemak staat centraal in slimme huizen


Dagelijkse aankopen verlopen moeiteloos omdat slimme diensten in uw hele huis uw dagelijkse basisproducten opsporen, voorspellen en aanvullen. Het is geautomatiseerd, slim en eenvoudig.
personalized, shopping, marketplace, consumer

Gepersonaliseerd: een door ontwerpers gedomineerde markt


In virtuele ateliers creëren micro-ondernemers uniek gepersonaliseerde producten in samenwerking met consumenten, producenten en merken om in te spelen op microniches.

Realiseer uw toekomstige winkel


Om uw visie waar te maken, hebt u de juiste tools nodig. Philips Lighting kan u hierbij helpen door slimme verlichting te gebruiken.

 

Begin met uw gevel en trek shoppers aan met LED-verlichting en bewegwijzering die uw unieke merkidentiteit benadrukken. Gebruik lichtgevende glanseffecten, patronen en projecties om uw winkel aantrekkelijk te maken. Binnenin creëert u geweldige, dynamische displays door verlichtingszones en opmaak onmiddellijk aan te passen. Verander elk seizoen van sfeer en vestig de aandacht op aanbevolen producten.

 

Til de beleving in de winkel naar een hoger niveau met Philips Indoor positioning. De smartphones van klanten kunnen hen begeleiden naar producten die ze willen kopen via locatiegegevens van de LED-verlichting. Daardoor zien ze de nieuwste aanbiedingen en kunnen ze efficiënter winkelen aan de beste prijs. Door smartphone-apps te introduceren, kunt u uw klanten profileren en bestuderen om hun gewoonten in de winkel beter te begrijpen en zo een relevante, gepersonaliseerde beleving te bieden.

 

retail future, digital trends, customer insight
retail future, digital trends, customer insight

Dit is slechts een eerste kennismaking met de mogelijkheden van slimme verlichting om uw bedrijf te transformeren. Download het rapport om na te gaan hoe we u kunnen helpen uw producten langer vers te houden, uw winkel groener te maken en loyaliteit op te bouwen door middel van licht. Ontdek hoe we het winkelen transformeren en wat dit kan betekenen voor uw toekomstige winkel.
 

Vul nu uw gegevens in om ons Engelstalige rapport “The future of retail” te downloaden.

Ontdek andere verlichtingssystemen