Meer merken van

De nieuwe 
wereld van retail mogelijk maken:

een whitepaper over indoor positioning

Blijf in de pas met millenniumklanten

Winkelen is veranderd door de 'altijd aan'-cultuur waarin klanten voortdurend via hun smartphones en sociale media verbonden zijn met de wereld om hen heen. Klanten zijn niet alleen mondiger maar hebben nu ook meerdere raakpunten met winkeliers. Velen van hen gebruiken het web om zich te oriënteren voordat zij een winkel bezoeken en gaan ook in de winkel nog door met online browsen.

 

Nu de millenniumgeneratie centraal in de schijnwerpers staat en in 2020 waarschijnlijk zo'n 30% van de winkelklanten vertegenwoordigt in de VS*, zijn 'digital natives' voor de detailhandel een kerndoelgroep geworden.

 

Om in dit nieuwe tijdperk te kunnen gedijen, moeten de traditionele winkels hun fysieke aanwezigheid combineren met investeringen in een naadloze online en mobiele aanwezigheid. Verlichting kan daarin een belangrijke rol spelen. In samenwerking met Philips is het mogelijk een winkelbreed indoor positioning-systeem te realiseren via de verlichting. Dit betekent dat winkeliers een winkel-app kunnen gebruiken om hun klanten gepersonaliseerde, locatieafhankelijke diensten te leveren.

 

*Accenture Outlook, Wie zijn de millenniumklanten? En wat willen ze echt?, 2013

Milleniumklanten
Indoor positioning app

“We hebben eraan gewerkt iets nieuws op de markt te brengen… en we hebben dat gerealiseerd met indoor positioning van Philips Lighting. Nu zoeken we naar meer manieren waarop we die kunnen gebruiken om de beleving van onze klanten te verbeteren.”

 

Affan Al Khoori, Deputy CEO van aswaaq, Dubai 

Philips Indoor positioning uitgelegd

Vanzelfsprekend leveren LED-armaturen energiezuinige verlichting van hoge kwaliteit in de winkel. Tegelijkertijd maken ze gebruik van de geoctrooieerde technologie van Philips Visible Light Communication (VLC) om unieke codes te versturen naar de camera's op smartphones. Via software en een cloud-oplossing is het dan mogelijk de precieze positie van de klant te detecteren – zelfs binnen 30 cm.

 

Winkeliers kunnen de technologie onder meer gebruiken om klanten te helpen de weg te vinden in de winkel, specifieke producten te lokaliseren, voorstellen te doen voor recepten en doelgericht kortingsacties aan te bieden om aankopen te stimuleren. Daardoor wordt winkelen bevredigender, interactiever en persoonlijker.

Indoor positioning in winkels

De opvattingen van consumenten over apps

Philips onderzocht in 2015 3000 winkelklanten om te ontdekken wat die vinden van de winkel-apps van de detailhandel.

 

De belangrijkste bevindingen waren de kans voor winkeliers om op de juiste plaats en het juiste moment locatieafhankelijke diensten te bieden en de winkelbeleving te verbeteren door deze te integreren in de winkel-apps. Het is geen verrassing dat consumenten zoeken naar manieren om tijd en geld te besparen, hulp willen bij het vinden van het juiste product en graag gebruik maken van de mogelijkheid van pret en sociale betrokkenheid.

In deze whitepaper worden de bevindingen van ons onderzoek gedetailleerd beschreven en wordt uitgelegd welke rol indoor positioning-systemen kunnen spelen in de volgende generatie winkels. Leer meer over:

De verschillende soorten klanten en hun uiteenlopende behoeften
De verschillende soorten klanten en hun uiteenlopende behoeften
Hoe locatieafhankelijke diensten het gebruik van de app kunnen bevorderen in de categorieën kruidenierswaren en doe-het-zelf
Hoe locatieafhankelijke diensten het gebruik van de app kunnen bevorderen in de categorieën kruidenierswaren en doe-het-zelf
De beste manier om diensten in te zetten in winkels
De beste manier om diensten in te zetten in winkels

Gerelateerde artikelen