Praktische communicatie stage met als doelgroep de wereldwijde tuinbouw sector

Marketing Communicatie stage bij Philips Horticulture LED Solutions

Philips Horticulture LED Solutions bestaat uit een wereldwijd team van 80 horti-collega’s en is onderdeel van Philips Lighting, gevestigd in Eindhoven. We bieden complete LED-belichtingsoplossingen met speciale lichtrecepten om gewassen beter te laten groeien, voornamelijk gericht op de groentesector, bloementeelt en city farming. Om de kwekers van deze gewassen te bereiken, moeten we de juiste boodschap op het juiste moment via het juiste medium overbrengen.

Vacature informatie

Als marketingcommunicatie stagiair(e) maak je deel uit van het marketingteam op de High Tech Campus in Eindhoven, bestaande uit 7 marketeers en “Marcommers”. Als stagiair houdt je constant het laatste nieuws rondom LED belichting in de tuinbouw bij, zowel in de vakbladen als online. Daarnaast zorg je er samen met het team voor dat onze nieuwsbrief iedere 3 maanden naar enkele duizenden geïnteresseerden wereldwijd wordt gestuurd. Interessante artikelen en video’s worden tussendoor op Twitter en Youtube geplaatst, waar jij ook medeverantwoordelijk voor bent. Daarnaast zorg je dat onze website regelmatig wordt geüpdatet met nieuwe projecten, persberichten en brochures.

Via onze website komen ook verzoeken van potentiële klanten binnen in de algemene mailbox, jij zorgt dat deze bij de juiste persoon terecht komen en dat hier antwoord op gegeven wordt. Voor de grote tuinbouwbeurzen ondersteun je bijvoorbeeld door de creatie van case studies; krachtige verhalen waarin we onze klanten aan het woord laten over onze LED-oplossingen. Je creëert deze in samenwerking met ons designbureau. Als onderdeel van de Marcom afdeling ben je ook medeverantwoordelijk voor de representativiteit van de (sales)presentaties die door het team gegeven worden. Kortom; we bieden je een gevarieerde, uitdagende meewerkstage in een enthousiast team bij een pracht van een bedrijf waar je veel kunt leren door te doen!

Wij zoeken

• Fulltime meewerk stagiair(e) voor 4-6 maanden
  • HBO niveau 3e jaar, in de richting van communicatie, marketing, of een gerelateerd vakgebied
  • Uitstekende beheersing van Nederlandse en Engelse taal (intern wordt ook Engels gesproken)
  • Pro-actieve houding, goede ideeën zijn altijd welkom!
  • Een harde werker
  • Beschikbaar vanaf januari 2017

Wij bieden

•  Enthousiaste (internationale) collega’s en partners om mee samen te werken
  •  Dynamische omgeving waarin ruimte is om te groeien
  •  Toegewezen begeleiding
  •  Een inspirerende werkomgeving (High Tech Campus)
  •  Stagevergoeding

Stuur je CV en een scherpe motivatiebrief naar horti.info@philips.com, en wie weet nodigen we je uit voor een gesprek op de campus.

Ja, ik ontvang graag meer informatie