Meer merken van

Bouw CCGS in Innovatoren Venlo goed op schema

De vier samenwerkingspartners van het project brachten op donderdag 11 december een bezoek aan de bouwplaats om met eigen ogen de voortgang te bekijken. Aanwezig waren HAS-directeur Frans van Leijden, Gus van der Feltz (Global Director City Farming van Philips), Peter Korsten van Botany en gedeputeerde Twan Beurskens van de Provincie Limburg. Beurskens toonde zich onder de indruk van de vorderingen op de bouwplaats:

“Geweldig om te zien dat hier in de Innovatoren, door de gezamenlijke inzet van alle partners, over minder dan drie maanden al een volledig operationele groei-faciliteit staat. Laat dit een mooie impuls zijn voor de campus, voor de regio en voor Brightlands. We investeren in Limburg stevig in onze economische toekomst!”

Binnen het CCGS kunnen alle factoren die de groei van een plant bepalen (licht, lucht, temperatuur, voeding, water en grond/substraat) gestuurd worden. Het is het eerste Europese project waar op bedrijfsmatige schaal in meerlagenteelt onderzoek naar al deze factoren plaatsvindt. Dit maakt het CCGS tot een uniek project.

Het CCGS zal bestaan uit een productieruimte en twee onderzoeksruimten. De komst van het CCGS luidt de transformatie van het voormalig Floriadeterrein naar het Kennislandschap van de Brightlands Campus Greenport Venlo in. Het CCGS krijgt uiteraard nog een pakkende naam en wordt op 25 februari 2015 officieel geopend.

Evenementen

Sival – Frankrijk

15 – 17 Januari

PM Essen – DuitslandI

22 – 25 Januari

Prachtige chrysanten door LED belichting

Samenwerking tussen telers, onderzoekers en Philips Lighting blijkt dé formule om het juiste lichtrecept te vinden.