Wie wordt de meest innovatieve tomatenteler ter wereld?

Op 5 februari 2015 komen de 100 meest innovatieve tomatentelers vanuit de hele wereld bij elkaar in Berlijn (Duitsland) voor de tweede editie van het Tomato Inspire Event. Een goed evenement om geïnspireerd te raken door- en connecties te maken met de absolute top uit de tomatenteelt.

Het Tomato Inspire Event is een jaarlijks initiatief van HortiBiz en wordt gesupport door tien partners, waaronder Philips. Honderd van de meest innovatieve tomatentelers ter wereld zijn uitgenodigd om naar Berlijn te komen om elkaar te ontmoeten en te inspireren en zo high-tech horticulture naar een hoger niveau te tillen.

Thema: Gewas en proces technologie
Het thema is “crop and process technology”, een onderwerp dat op dit moment meer aandacht krijgt dan ooit tevoren. Het is de techniek die kan helpen met de productie- en kwaliteitsverhoging op een duurzame manier. De betrokkenheid vanuit Philips spreekt voor zich, aangezien een LED oplossing tot een van mogelijke middelen behoort voor een duurzame teelt. Daarnaast komt de jarenlange ervaring in de tuinbouw en de vele teeltonderzoeken waar Philips bij betrokken is van pas.

Het evenement
Tijdens het evenement geven de finalisten korte presentaties en verzorgen zij verschillende cursussen. De grote finale van het Tomato Inspire Event zal gevormd worden door de uitreiking van de Tomato Inspiration Award. Deze zal worden uitgedeeld aan de beste tomatenteler ter wereld op het gebied van gewas en proces technologie. Tevens zal er genoeg ruimte zijn om te netwerken en contact te leggen met de innovatieve tuinders.

Wie heeft nieuwe groei technieken omarmd en uitgeprobeerd, die hebben geresulteerd in een gedemonstreerd en verbeterd eindproduct? En welke kandidaat is in staat om negatieve productie effecten terug te draaien door het maken van innnovatieve technische aanpassingen in zijn bedrijf?

We zullen het weten op 5 februari 2015.

Mocht u het evenement niet bij kunnen wonen, dan kunt u via de website en Twitter toch op de hoogte gehouden worden.

www.tomatoinspirationevent.com

@TomatoEvent #TIE2015