Meer merken van

3 redenen om te verleiden met etalageverlichting


Donkere dagen, het einde van het jaar in zicht. De tijd waarin we weer Sinterklaasinkopen doen en windowshoppen bij magische kerstetalages. Toch is het steeds moeilijker om digitale shoppers van de bank te krijgen. De concurrentie van online etalages is moordend. Beleving wordt dus steeds belangrijker. Verlichting kan de sfeer in een etalage maken of kraken. Daarom zetten wij 3 redenen op een rijtje om te verleiden met licht. 

1. Voor etalageverlichting geldt shopping is stopping 


Etalageverlichting is de ijsbreker die je nodig hebt om meer mensen de winkel in te trekken. Eral 55, een exclusieve herenzaak in Milaan, wist 11% meer stopping power te realiseren door de etalages in te richten met dynamische verlichting. “Een etalage, waar geen beweging in zit, is voorspelbaar en trekt niet de aandacht van winkelend publiek. Licht is een verborgen verleider,” volgens Ermanno Lazzarin, eigenaar van Eral 55. “Beweging trekt de aandacht en werkt onderscheidend”.  Dynamic Shop Window etalageverlichting van Philips helpt verleiden. Met slechts kleine technische aanpassingen kun je jouw etalage tot leven brengen.
Voorbeeld van Louis Vuitton winkelverlichting en etalageverlichting | Philips Lighting blog

2. Luxueuze etalageverlichting licht als ijsbreker


Ieder shoppers’ hart gaat toch sneller kloppen wanneer je denkt aan straten vol magische kerstverlichting en sprookjesachtige etalageverlichting van warenhuizen zoals Harrods en Galerie Lafayette? De shopper zoekt naar sfeer. Door te spelen met licht en met schaduw, met kleurtemperatuur en met lichtintensiteit kun je op subtiele wijze verschillende accenten leggen in winkels en etalages. Met licht kun je een gevoel van luxe creëren, zoals Philips Lighting dat deed in samenwerking met Galerie LaFayette in Parijs. Het gevoel van rijkdom kwam tot stand door in de plafondkoepel licht te gebruiken waarin een golvend effect werd nagebootst dat over het plafond deint. De schaduwen brengen een spel van licht en donker, en dragen bij aan de grandeur en elegantie van de winkel.
Voorbeeld van Louis Vuitton winkelverlichting en etalageverlichting | Philips Lighting blog
Voorbeeld van een etalaverlichting van Philips Lighting Blog

3. Wel het licht, niet de lasten

 

Ons avondmaal komt tegenwoordig aan huis dankzij een abonnement op Hello Fresh, bloemen krijgen we via Bloomon. Voor een vast bedrag per maand kijken we Netflix en luisteren we muziek via Spotify. Deze abonnementsvorm, waarbij je alleen betaalt voor wat je nodig hebt, is er ook voor licht. Met Light as a Service  (LaaS) van Philips Lighting betaal je als retailer niet langer voor lampen, alleen nog maar voor licht. Het mooiste licht, zonder te investeren in armaturen. Voor een maandelijkse vergoeding verzorgt Philips Lighting het lichtplan, de montage en het onderhoud van de LED-verlichting. En dat alles ook nog eens een stuk zuiniger! De besparing kan oplopen tot wel 70% in vergelijking met conventionele lampen, waardoor er meer budget overschiet om al je etalage ideeën tot leven te wekken. Een duurzame, kwalitatieve en direct kostenbesparende oplossing voor de kleine boetiek en de grotere winkelketen. Lees hier meer over Light as a Service. 

 

Etalageverlichting is de ijsbreker die je nodig hebt om meer mensen de winkel in te trekken. Eral 55, een exclusieve herenzaak in Milaan, wist 11% meer stopping power te realiseren door de etalages in te richten met dynamische verlichting. “Een etalage, waar geen beweging in zit, is voorspelbaar en trekt niet de aandacht van winkelend publiek. Licht is een verborgen verleider,” volgens Ermanno Lazzarin, eigenaar van Eral 55. “Beweging trekt de aandacht en werkt onderscheidend”.  Dynamic Shop Window etalageverlichting van Philips helpt verleiden. Met slechts kleine technische aanpassingen kun je jouw etalage tot leven brengen.

Opbouwspots op rail, winkelverlichting en etalageverlichting |Philips Lighting blog
Winkelverlichting in een kledingwinkel met LED verlichting |Philips Lighting blog