Philips Lighting introduceert partner-ecosysteem voor indoor positioning

 

SAP, Zebra Technologies, SES-imagotag en Microsoft eerste brancheleiders die zich aansluiten bij het Location Lab partnerprogramma van Philips Lighting

27 februari 2017

Eindhoven, Nederland – Philips Lighting (Euronext Amsterdam beursticker: LIGHT), een wereldwijde marktleider in verlichting, maakte vandaag haar Location Lab partnerprogramma bekend. Dit bestaat uit ondernemingen die innovatieve toepassingen ontwikkelen voor het uiterst nauwkeurige indoor positioning systeem. Het Location Lab partnerprogramma maakt samenwerking mogelijk met brancheleiders en startups om innovatief gebruik te onderzoeken van het indoor positioning systeem van Philips, voor detailhandel, winkelcentra, kantoren en andere branches. De eerste partners die zich hebben aangesloten, zijn leiders op het gebied van IT en systeemintegratie, zoals SAP1, Microsoft en Capgemini. Andere aangesloten organisaties zijn adviseurs op het gebied van strategische ondernemingstechnologie, marktleiders in handcomputers en elektronische schapetiketten, leveranciers van locatiegebaseerde softwarediensten en partijen die actief zijn in de robotica.

 

“Onze Location Lab-partners zijn even belangrijk voor ons als apps op een smartphone; de waarde die een gebouweigenaar uit ons indoor positioning systeem haalt, neemt toe met het aantal complementaire producten en diensten die we aanbieden. Samen met onze partners kunnen we de visie van onze klanten in praktijk brengen en hen in staat stellen zich te onderscheiden door gemak voor de klant en efficiëntie van de medewerkers”, zegt Parik Chopra, Segmentleider Detailhandel en Horeca van Philips Lighting. “Samen met onze Location Lab partners kijken we ernaar uit schaalbare systemen aan te bieden die de behoeften van deze groeiende markt vervullen.” 

 

De aankondiging van het Location Lab partnerprogramma bouwt voort op het eerdere bekendgemaakte partnerschap van Philips Lighting met Aisle411, leverancier van producten voor het lokaliseren en zoeken van producten, en het YellowDot-programma, om de technologie open te stellen voor andere verlichtings-OEM's. Partners in het Location Lab-programma krijgen toegang tot de softwareontwikkelingskit voor de indoor positioning van Philips en tot een evaluatiekit bestaande uit LED-lampen voor indoor GPS. 

 

Philips Lighting gebruikt een combinatie van visual light communiations technologie, Bluetooth en de traagheidssensoren van de smartphone om een indoor positioning systeem te leveren met nauwkeurigheid van 30 cm, plus navigatie, in-pocket meldingen en analyse. Indoor GPS werkt met individuele lichtpunten die hun eigen locatie uitzenden via modulatie van hun licht, die opgemerkt wordt door een smartphonecamera, maar niet door het menselijk oog. De gegevensstroom is eenrichtingsverkeer, er worden geen persoonlijke gegevens verzameld door het verlichtingssysteem. 

 

Bezoek de demonstratie van indoor positioning op: 

  • Mobile World Congress: 27 februari – 2 maart in Barcelona, Spanje [stand 8.0E09, hal 8.0] met partners Aisle411 en Mapiq op de stand van Philips Lighting. Om de lezing van Philips Lighting “Lights, Location, Magic; the Power of Location Based Apps” bij te wonen, kunt u zich hier aanmelden. 
  • Lighting Fair Japan: 7-10 maart in Tokyo, Japan [LF1058], met partner Adactive.
  • EuroShop, de toonaangevende detailhandelsbeurs voor Europa: 5-9 maart in Düsseldorf, Duitsland: demonstraties van bovengenoemd baanbrekend gebruik worden vertoond door Philips Lighting [stand B40, hal 9], SAP [stand G45, hal 6], and Microsoft [stand G42, hal 6]. 

 

Opmerkingen voor redacties

 

Privacy is beschermd

Het door Philips geoctrooieerde indoor positioning systeem leest geen informatie van de smartphone van de klant en er worden geen klantgegevens verzameld of opgeslagen door het verlichtingssysteem. Elke armatuur verstuurt in één richting een stroom digitale informatie met behulp van Visible Light Communication - VLC. Deze gegevensstroom in één richting is onzichtbaar voor het menselijk oog, maar wordt wel gedetecteerd door de camera van de smartphone. Door de app van de winkelier te downloaden, kiest de klant ervoor gebruik te maken van deze dienst. De gecodeerde locatie-informatie wordt door de app gebruikt voor het leveren van locatiegebaseerde diensten. De klant kan de app op elk gewenst moment uitschakelen. http://www.lighting.philips.nl/systemen/connected-lighting/indoor-positioning.html

 

 

1 SAP en andere SAP-producten en  diensten die hierin genoemd worden, evenals hun respectievelijke logo's, zijn handelsmerken of geregistreerd handelsmerken van SAP SE (of dochteronderneming van SAP) in Duitsland en andere landen. See http://www.sap.com/corporate-en/legal/copyright/index.epx for additional trademark information and notices. Alle andere namen van producten en diensten die hierin genoemd worden, zijn handelsmerken van hun respectievelijke eigenaren.

Over Philips Lighting

Philips Lighting

Renée de Bruin

Tel: +31611348365

E-mail: renee.de.bruin@philips.com

Over Philips Lighting

Eindhoven, Nederland – Philips Lighting (Euronext Amsterdam beursticker: LIGHT), een wereldwijde marktleider in verlichtingsproducten, -systemen en -diensten, levert innovaties die de waarde van ondernemingen ontsluiten en rijkere gebruikservaringen bieden die helpen levens te verbeteren. We bedienen zowel de professionele als de consumentenmarkt en zijn binnen de branche toonaangevend in het benutten van de mogelijkheden van het Internet der Dingen voor het transformeren van woningen, gebouwen en stedelijke omgevingen. In 2016 realiseerden we een omzet van EUR 7,1 miljard met ongeveer 34.000 medewerkers in meer dan 70 landen. Nieuws over Philips Lighting is te vinden op 

http://www.lighting.philips.nl/company/newsroom/news